Myyntiehdot
KORIKS-FIIBER MYYNTIEHDOT
Koriks-Fiiber OÜ, virolainen Y-tunnus 10959488, osoite Harju maakond, Saue vald, Saue linn, Sooja tn 6, 76505 (jäljempänä myyjä)
Myyjä myy tarjoamiaan tuotteita sekä suorassa viestinnässä ostajan kanssa (sähköpostitse lähetetyt ostokyselyt, kyselylomakkeen kautta lähetetyt ostokyselyt, myyjän toimitilat) että verkkokaupassa verkkosivuilla www.koriks.ee, www.koriks.fi, www.koriks.eu, www.badtunnaexpert.se
Myyntisopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot
Myyntiehdot koskevat tuotteiden ostoa verkkokaupasta sekä jokaista ostajan ja myyjän kesken tehtyä kauppasopimusta, muun muassa verkkokauppaympäristön ulkopuolella käytyjä kauppoja.
Myyjällä on oikeus liiketoimintatarpeiden näin vaatiessa tai Viron laissa säädetyillä ehdoilla muuttaa tai täydentää yksipuolisesti myyntiehtoja. Ostaja hyväksyy kulloinkin voimassa olevat myyntiehdot ostosta tehdessään, ja kulloinkin voimassa oleva myyntiehtojen versio on julkaistu myyjän verkkosivuilla, ja se toimitetaan ostajalle suoraan ostoprosessin aikana, jos ostos tehdään verkkokaupan ulkopuolella.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on merkitty kunkin tuotteen yhteyteen tai myyjä ilmoittaa ne vastauksessa hintakyselyyn. Kaikkien tuotteiden hinnat on esitetty euroina. Hintaan lisätään toimituskulut.
Tuotteiden toimituskulut määräytyvät toimitusosoitteen ja toimitustavan mukaan. Verkkokaupan toimituskulut näkyvät ostajalle tilausta tehtäessä.
Tuotetiedot on esitetty verkkokaupassa suoraan tuotteen yhteydessä tai myyjä lähettää ne ostajalle tai ne ilmoitetaan myyjän toimitiloissa.
Tilaaminen
Tehdäkseen tilauksen kyselylomakkeen kautta tai sähköpostitse ostajan on toimitettava myyjälle yhteystietonsa ja kerrottava, minkä tuotteen hän haluaa. Sitten myyjä ottaa yhteyttä ostajaan ostoprosessin jatkamista ja laskun laadintaa varten.
Verkkokaupassa tuotteet, jotka halutaan tilata, on lisättävä ostoskoriin. Ilmoita tilauksen edellyttämät tiedot ja valitse sopiva toimitustapa. Loppusumma näkyy nyt näytöllä, ja se maksetaan jollakin seuraavista turvallisista maksuvaihtoehdoista:
-
Luottokorttimaksu (verkkokaupassa esitettyjen vaihtoehtojen mukaan)
-
Ennakkomaksu laskun perusteella
-
Maksaminen laskun perusteella tavaran vastaanottamisen jälkeen ostoksen arvon ollessa enintään 3000 euroa, jos kyseinen maksutapa on verkkokaupassa sallittu (edellytyksenä on ostajan nimen ja henkilö- tai Y-tunnuksen kertominen myyjälle luottotietojen tarkastuksen tarkoituksessa)
-
Käteisellä myyjän toimitiloissa
-
Osamaksulla osamaksupalvelun tarjoajan ehdolla
Maksut välittää maksupalvelun tarjoaja. Maksaminen tapahtuu turvallisessa maksuympäristössä verkkokaupan ulkopuolella, luottokortilla maksettaessa maksupalvelun tarjoajan turvallisessa ympäristössä. Myyjä ei pääse asiakkaan pankki- tai luottokorttitietoihin. Kauppa tulee voimaan maksun saavuttua myyjän pankkitilille.
Myyjä on henkilötietojen rekisterinpitäjä, joka välittää maksamiseen tarvittavat henkilötiedot henkilötietojen käsittelijälle eli maksupalvelun tarjoajalle.
Jos tilattuja tuotteita ei voida toimittaa niiden loppumisen vuoksi tai muusta syystä, asiasta ilmoitetaan ostajalle ja maksetut rahat (myös mahdolliset toimituskulut) palautetaan mahdollisimman pian, viimeistään 14 päivän kuluttua asianmukaisen viestin lähettämisestä.
Tuotteiden toimitus
Tuotteita toimitetaan valtaosaan maista.
Ostaja voi valita sopivan toimitustavan seuraavista vaihtoehdoista:
-
Pakettiautomaatti (Omniva, DPD, Itella SmartPost), vain Virossa
-
Kuriiri
-
Ostaja tulee noutamaan tavaran
Tuotteen toimituskulut maksaa ostaja, ja asianmukaiset hintatiedot näkyvät toimitustavan yhteydessä tai ostaja ja myyjä sopivat niistä erikseen.
Viron-sisäiset verkkokauppalähetykset saapuvat perille yleensä 7 arkipäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta. Viron ulkopuolella vastaava toimitusaika on 14 kalenteripäivää. Tarkka toimitusaika riippuu työjonosta ja se täsmennetään ennen tilaamista.
Poikkeustapauksissa myyjällä on oikeus lähettää tuotteet 45 kalenteripäivän kuluessa.
Peruutusoikeus
Verkkokaupasta tilattaessa ostajalla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa.
Viron velvoiteoikeuslain (VÕS) 56 §:ssä säädettyä kuluttajan peruutusoikeutta ei ole VÕS:n 53 §:n 4 momentissa säädetyissä tapauksissa. Muun muassa (muita VÕS:n 53 §:n 4 momentissa säädettyjä perusteita rajoittamatta) kuluttajalla ei ole sopimuksen peruutusoikeutta, jos:
-
tuote on valmistettu kuluttajan henkilökohtaiset tarpeet huomioiden;
-
tuote on valmistettu kuluttajan esittämien ehtojen mukaan.
Voidakseen käyttää 14 päivän palautusoikeutta tilattuja tuotteita ei saa käyttää millään muulla tavoin kuin tuotteen olemuksen, ominaisuuksien ja toimivuuden varmistamiseen samaan tapaan kuin tuotteisiin saa tutustua myymälöissä.
Jos tuotteita on käytetty muuhun tarkoitukseen kuin niiden olemuksen, ominaisuuksien ja toimivuuden varmistamiseen tai jos tuotteessa on merkkejä käytöstä tai kulumisesta, verkkokaupalla on oikeus vähentää tuotteen arvonalennus ostajalle palautettavasta summasta.
Tavaran palauttamiseksi on täytettävä kaupan peruutusilmoitus, jonka lomakkeen voi ladata tästä, ja lähetettävä se sähköpostiosoitteeseen info@koriks.ee viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.
Palautuskulut maksaa ostaja lukuun ottamatta tapauksia, joissa palautettava tuote ei vastaa tilausta (esim. väärä tai viallinen tuote).
Ostajan on palautettava tuote palautusilmoituksen lähettämistä seuraavan 14 päivän kuluessa tai todistettava, että hän on lähettänyt palautettavat tuotteet kyseisen ajanjakson kuluessa.
Saatuaan palautetut tuotteet verkkokauppa palauttaa kaikki ostajalta sopimuksen mukaan saamansa maksusuoritukset ostajalle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen saapumisesta.
Verkkokauppa voi kieltäytyä palauttamasta suoritusta siihen saakka, kunnes tuote on palautettu tai ostaja on todistanut lähettäneensä tuotteen takaisin riippuen siitä, kumpi näistä tapahtuu ensin.
Jos ostaja on valinnut yksiselitteisesti muun kuin verkkokaupan ehdottaman normaalin ja edullisimman toimitusvaihtoehdon, verkkokaupan ei tarvitse palauttaa asiakkaalle ostajan valitseman toimitustavan ja normaalin toimitustavan erotusta.
Verkkokaupalla on oikeus purkaa kauppa ja vaatia tuotteen palauttamista silloin, kun sen hinta on ilmoitettu vahingossa merkittävästi pienempänä markkinahintaa.
Palautusoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä.
14 päivän palautusoikeutta ei sovelleta, jos ostaja tekee ostoksen myyjän toimitiloissa. Myyntiehtoihin sisältyvä reklamointioikeus koskee myös itse paikalla ostettuja tuotteita.
Reklamointi
Myyjä vastaa sellaisista ostajalle myymänsä tuotteen vioista, jotka olivat olemassa tuotetta luovutettaessa ja jotka ilmenevät kahden vuoden kuluessa tuotteen luovutuksesta ostajalle. Jos vika ilmenee ensimmäisen kuuden kuukauden aikana tuotteen luovutuksesta, edellytetään, että se oli olemassa jo tuotetta luovutettaessa. Todistusvelvollisuus on verkkokaupalla.
Vian ilmetessä ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@koriks.ee.
Myyjä ei vastaa sellaisista vioista, jotka ovat aiheutuneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu ostajalle.
Jos ostetussa tuotteessa on sellaisia vikoja, joista myyjä vastaa, myyjä korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Jos tuotetta ei voi korjata tai vaihtaa, myyjä palauttaa ostajalle kaikki kauppaan liittyen maksetut rahat.
Myyjä vastaa ostajan reklamaatioon kirjallisesti tai muulla tavalla, josta voidaan esittää kirjallinen todiste, 15 päivän kuluessa.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely
Myyjä käyttää ostajan ilmoittamia henkilötietoja vain tilausten käsittelyyn sekä tilattujen tuotteiden ostajalle lähettämiseen. Myyjä toimittaa henkilötietoja kuljetusliikkeelle tuotteiden perille toimittamista varten.
Myyjä lähettää ostajalle uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain silloin, kun ostaja on antanut verkkosivuilla sähköpostiosoitteensa ja ilmoittanut haluavansa suoramainontaa.
Ostaja voi milloin tahansa luopua sähköpostitse lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla asiasta sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostiviestissä annettuja ohjeita.
Lue lisää henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteestamme.
Erimielisyyksien ratkaiseminen
Jos ostajalla on myyjää koskevia valituksia, ne tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen info@koriks.ee.
Jos myyjällä on oikeus tai velvollisuus toimittaa sähköpostitse ostajalle tietoa tai asiakirjoja, niin toimivan ja ostajalle kuuluvan sähköpostiosoitteen toimittamisesta myyjälle vastaa kaikissa myyntiehtoihin sisältyvissä tapauksissa yksinomaan ostaja.
Näihin myyntiehtoihin ja kauppasopimukseen sovelletaan Viron lakia.
Kaikki mahdolliset myyntiehtoihin tai kauppasopimukseen liittyvät erimielisyydet ratkaistaan neuvotteluteitse. Ellei näin päästä sovintoon, erimielisyyden ratkaisee kuluttajariitalautakunta tai virolainen tuomioistuin.
Ellei ostaja suostu myyjän vastaukseen ostajan kirjalliseen reklamaatioon, ostaja (yksityishenkilö, kuluttaja) voi lähettää myyjältä ostettua tuotetta koskevan pyyntönsä/valituksensa Viron kuluttajasuoja- ja teknisen valvonnan virastolle (Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, osoite Endla 10a, 10122 Tallinn, puh. +372 620 1707 (kuluttajaneuvonta), +372 667 2000 (yleiset tiedot), sähköposti info@ttja.ee) tai täyttää ODR-hakemuslomakkeen (Online Dispute Resolution) osoitteessa https://ec.europa.eu/odr/. Ostajan reklamaation käsittely on maksutonta.